2 Aralık 2013 Pazartesi

Vizyonun kadar uçarsın

Amazon.com, insansız hava araçları ile , kargo teslimatı yaparak, zamandan ve maliyetten kazanmayı hedefleyen bir geliştirme yapmış.

Amazon'un ne kadar harika ne kadar etkileyici, ne kadar yenilikçi bir şirket olduğunu çok yerden dinlemişsinizdir. Kitap satışı ile başlayan, dünyanın en büyük e-ticaret şirketi haline gelmek ile yetinmeyen, bir de üstüne Amazon Cloud hizmetleri ile, bulut bilişim satmaya başlayan bu ileri görüşlü şirketi övmek bana düşmez.

Ama aşağıda videosunu paylaştığım son çalışmasına özvgüler düzmemek elde değil.

Olayın teknolojik boyutunu, bu iş tutar mı tutmaz mı, yapılabilir mi? sorularını bir kenara bırakıyorum.

Beni asıl etkileyen, bu çalışmaları ile yarattıkları ALGI. 
Bu sayede şunu düşündürtmüş oldular.
Amazon, 10 yıl sonra da , 20 yıl sonra da yine en büyüklerden biri olacak. Çünkü yalnızca bugüne değil yıllarca sonrasına yatırım yapıyorlar.

Bu algıyı yaratmak ve "sevilen, takdir edilen marka olmak" artık eskisinden daha önemli. Çünkü benim gördüğüm kadarıyla, tüketim alışkanlıklarında, marka bağlılığı gittikçe artıyor.

Eski nesil için farklı ürün kullanmak, kimsede olmayana sahip olmak önemliyken. Yeni nesil için, herkesin kullandığından geri kalmamak, herkesin tercih ettiğini tercih ederek aynı statüye sahip olmak önemli.

Bir marka olarak, herkesin kullandığı en az bir ürününüzün olabilmesi için vizyonu gözden geçirmekte fayda var.

Hiç yorum yok: