Twitter artık arama sonuçlarını listelerken en tepede aranılan kelimenin özelliğine göre “top news” ya da “top people” çerçevesi açıyor.
Henüz test aşamasında olmasına rağmen akıllıca bir özellik olarak görünüyor. Böylece” top news” içeriğinde yer almak isteyen yayıncılar, çok daha fazla içerik girmek durumunda kalacaklardır. Aynı zamanda twitter bu sayede internet medyasındaki bilgi akışında en üst sıralarda yer aldığını da göstermek istiyor olabilir.
Haber akışının yanında , bu özellikten bir iş modeli de çıkabilir. Örneğin google aramada öncelikli görüntülenen reklamlar gibi, twitter bu çerçeveye arama sonuçlarıyla ilişkili reklam da alabilir. Ancak umarım ticari kaygı abartılarak, arama sonuçlarında aradığımız habere ilişkin parası ödenmiş ancak en popüler olmak yerine en kötü kaleme alınmış haberleri okumak zorunda kalmayız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder