Özellikle meşhur Apple sunumları ile birlikte, ürün sunumları farklı bir eksene oturdu.
Ve akılda şu cümleler uçuşmaya başladı.
Şüphe: "Acaba ürün gerçekten iyi mi? Yoksa çok iyi sunulduğu için mi , iyi olduğu izlenimi ediniyorum."
Olumsuz Önyargı: "Özelliklerine bakınca iyi gibi, ama sunum abartı olduğuna göre, bir bit yeniği vardır kesin."
Olumlu Önyargı: "Adamlar ürünü bu kadar iyi sunabildiğine göre, illa ki ürün de iyidir"
Gerçek: "Adamlar yapmış abi."
Ürün dediğin, yarattığı algı (soyut) ve kalite (somut) toplamıdır.
- Kalite eh işte, ama algı iyi ise (bunu başarmak zordur), bir süre ekmek yersin.
- Kalite iyi, ama algı zayıf ise, cesaret edip ürünü tercih edenler tatmin olur. Belki eşe dosta da tavsiye eder.
- Hem kaliteyi, hem algıyı birlikte tutturursan. "Adamlar yapmış abi" dedirtirsin.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder